PREMIUM BicycleSupport

Dit abonnement is de juiste keuze voor de veeleisende maar vooral veelfietsende rijder

Wil jij dat jouw (dure) fiets altijd in prima conditie voor je klaar staat? Gereed voor een lange tocht op de weg of in het bos? Dan zal deze onderhouden moeten worden. Fietsen die slecht onderhouden worden, werken slecht, piepen en kraken en zullen in kortere tijd worden afgeschreven als fietsen die regelmatig nagekeken, schoongemaakt en afgesteld worden.

Bij BicycleSupport begrijpen we als geen ander dat niet iedereen de zin, tijd of kennis heeft om een fiets uit elkaar te halen, schoon te maken en weer in elkaar te zetten. Laat ons het voor je doen!

Wat bieden wij?
Het abonnement bestaat uit een aantal servicemomenten die gedurende het jaar worden uitgevoerd op de momenten die je zelf aangeeft. Ga je op fietsvakantie en wil je van tevoren de grote beurt uit laten voeren? Geen probleem!

Wij maken bij fietsonderhoud onderscheid tussen verschillende servicemomenten. De werkzaamheden die tijdens deze servicemomenten worden uitgevoerd zijn voor alle abonnementsvormen gelijk, de frequentie is anders. Tijdens alle servicemomenten wordt de gehele fiets gecontroleerd om aanwezige problemen tijdig te herkennen en herstellen.

Basis servicemoment:
de fiets wordt gereinigd, gecontroleerd en afgesteld. Noodzakelijke reparaties worden uitgevoerd. Focus ligt hierbij op de remmen en het versnellingsapparaat (derailleurs, ketting, cassette en kettingbladen).

Kwartaal servicemoment:
Het fietsonderhoud uit het Basis servicemoment wordt uitgevoerd en aangevuld met het demonteren, reinigen, controleren en smeren van de bottom bracket (trapas), cassette body en balhoofd (lagering van je voorvork).

De Grote Beurt:
Deze beurt wordt uitgevoerd in het voorjaar. Hierbij worden alle bovenstaande werkzaamheden verricht en worden ketting, cassette, mechanische kabels, binnen-/buitenbanden en stuurlint/handvatten vervangen.

PREMIUM-onderdelen

Incidentele reparaties vallen buiten de hierboven genoemde momenten maar kunnen uiteraard met een servicemoment worden samengevoegd. Totaal worden er 10 servicemomenten per jaar uitgevoerd. Je bepaalt uiteraard zelf wanneer deze worden ingepland en kunt er voor kiezen om bijvoorbeeld gedurende de winterperiode je racefiets niet te laten onderhouden.

Onderdelen bestellen met korting
Als lid van BicycleSupport heb je een aantal voordelen in onze webwinkel:

  • 15% korting op alle voorraadartikelen die je voor je fiets(en) besteld;
  • Je betaalt geen verzendkosten;
  • Je betaalt achteraf na ontvangst van de factuur.

Niet geheel onbelangrijk: wat kost dat?
De kosten voor het PREMIUM abonnement bedragen €65,- per maand. Deze kosten worden eenmalig per jaar gefactureerd of kunnen middels een automatische incasso maandelijks worden geïncasseerd.

Dit is een behoorlijk bedrag, dat vinden wij ook
Een deel van deze kosten wordt echter bepaald door het vervangen van de onderstaande onderdelen tijdens de Grote Beurt:

  • Mechanische bekabeling (max €20,-*);
  • Remblokken (max €25,-*);
  • Ketting (max €40,-*);
  • Cassette (max €50,-*);
  • Binnenbanden (max €20,-*);
  • Buitenbanden (max €90,-*);
  • Stuurlint of handvatten (max €25,-*).

De totale kosten per jaar bedragen dan €785,- waarvan €270,- gereserveerd is voor de te vervangen onderdelen.

* Uiteraard kan er voor duurdere componenten gekozen worden. Het verschil wordt dan in rekening gebracht. De bovenstaande prijzen zijn gebaseerd op kwalitatieve componenten van gerenommeerde merken.

Incidenteel onderhoud, reparatie of servicebeurt
Geen zin in een abonnement? Dat kan natuurlijk ook. U kunt bij ons tevens terecht voor incidenteel fietsonderhoud, een fiets servicebeurt of een specifieke winterbeurt.